"Rap Sucks!"

Da sitter man har pa ett internetcafe i sjalvaste San Francisco.  Klockan ar strax 11 pa formiddagen och vi har varit har sedan i fredags. Ganska mycket intryck hittils, valdigt stora kontraster. Tittar man vanster sa susar 3-4 limos forbi, vander man och kollar hoger ligger det 3-4 hemlosa och tigger om pengar. For hemlosa finns det har, oerhort manga. Och manga andra galningar. Jag har redan hunnit se en hobo skandera "Raaaap suuucks!" 25 ganger och en annan "God hates fags! If it weren't for your mother you wouldn't be here!". Kul som fan.

Den forsta dagen var det lite halvproblematiskt med spraket, jobbigt att stalla om sig. Redan under flygresan kallade jag en kvinnlig flygvardinna for "Sir", och pa en restuarang sa bestallde jag ett "jass of gluice".

Sen igar, sa hande varldens ballaste ogonblick i mitt liv. Det kom en jordbavning. Centrumet var nagonstans i San Jose, 5.6 pa richterskalan, och SF ar nagra mil ifran, men det kandes. Huset skakade lite och TVn borjade fladdra. Haftigt varre.

Igar var vi och kollade pa Alcatraz, det var mycket mesigare an vad jag trodde, inte sa himla spektakulart faktiskt. Idag ska vi kolla in Huset-fullt huset och lite annat. For ovrigt, med tanke pa att dollarn ar sa svag, sa ar det skeeetbilligt har. Jag kopte ett par levi's jeans for ca 300 spann. Nice.

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback