Fiiiuyooohooh lalalaaala

Det finns vissa saker i livet som är rätt så självklara. Skaffa fru och barn eller ett roligt, spännande yrke som man blir framgångsrik inom. Men då måste man ha bortsett från en självklar sak, som alla (som har möjlighet) bör göra. Vadå jocke, vadå? Berätta?

Jo, förstår ni, det alla bör göra minst en gång i livet är att besöka New York City. Jo för fan förstår ni, staden som aldrig sovar, stadernas stad, the big apple, eller jordens huvudstad om man så vill. Kärt barn har många namn. Just nu befinner sig mina forna klasskamrater Simpa och Pelle i denna stad och glassar. Herr Gunnholt sa i sin blogg att dom hade käkat sliskig pizza i little italy och åkt taxi med chaufförer som uttryckte visa kvädesord mot folk.

Det är så grymt, ballt, fränt, coolt och man skulle kunna trycka fram 25 superlativer till. Och jag är avundsjuk. Men det borde jag ju inte vara, eftersom jag om 20 dagar sitter på ett flygplan till USAs västkust, nämligen San Fransisco. Men ändå, New York... dit ska jag åka någon gång.

Nu mamma (hon läser den här bloggen) ska du inte tro att jag är missnöjd med SF. Aaaaabsolut inte, jag är så mycket tvärtom man kan vara, oerhört tacksam till att jag får följa med på den här resan. Vi ska besöka Alcatraz, spana in Golden Gate-bron och traska igenom Chinatown. Fan vad underbart. Jag planerar och göra en liten Prison Break-film från alcatraz.. kan bli kul. Gäller dock att jag köper en kamera först.

Nattens låt får bli Doves - Words

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback