Fantastiskt

Det är egentligen fantastiskt hur social och sjukt trevlig man blir när man får lite alkoholhaltig dryck i sig, efter någon öl eller två så kan man snacka med folk som man aldrig sett förut eller pratat med för den delen. Och det är jävligt positivt. Samtidigt är det också ganska negativt då det bevisar att man behöver bli full för att kunna prata med folk...

... fast det är nog så vi är, vi ursvenskar (specielt norrlänningar) är så sjukt blyga och asociala, eller är det bara jag som känner så? Jag och Robert (robin) skulle köpa lite mat idag, så vi stack till Fast food city för att köpa lite snabbmat. Killen i kassan var invandrare (första eller andra generationen, det vette fan) och han var så sjukt skön och trevlig och social. Han behövde inte någon fjantig öl för att kunna våga att ta kontakt, och det klickade direkt. Det började med att han gav mig rabatt för att jag jobbade på aditro, sen höll han kvar oss i 25 min och sade en massa sköna (och sanna) saker till oss. Han bara babblade och babblade osv, men det var så himla bra, för han var skön, han sa saker som jag aldrig skulle kunna säga till någon främling. Det slutade med att min lunch var blev 15 min istället för 30, men det var det värt. Fan vad skön han var. Huvva.



Vinner inte Daniel Karlsson Idol 2007 så vet jag inte vad jag gör. Han är min favorit just nu, och då är jag inte någon som tittar på idol över huvud taget. Men jag har blivit helt såld på killen. Det började med att han sjöng The Scientist. Det räckte.


Jag har köpt massa skivor. Baaara Coldplay. Parachutes. A Rush Of Blood To the Head. X/Y. Live 2003. Och Coldplay: Phenomenon (någon dokumentär)..... också actionfilmen 300.




Nu vet jag faktiskt inte om jag har något mer vettigt att skriva. Så jag säger såhär. Lyssna på Coldplay, lyssna på Jeff Buckley, och besök Fast Food City för en lektion i hur man lever. HEJ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback