Schabrak. Rabalder. Palaver. Sjargong. Makabert. Ruljang. Rekordeligt!

Ovan har vi några ord jag tycker om och finner att det finns styrka och mening bakom. Kraftord att ta till så att säga. Blir det bråk, så använder du orden Rabalder eller Palaver. Schabrak är det perfekta uttrycket om du vill påpeka att någon är sjukt dålig. "Ditt jävla Schabrak!". Sjargong används när man är en grupp människor som är jävligt interna, så att snacket är specielt för dem. "Härlig sjargong gubbah!"


Listan kommer att fyllas på med fler fantastiska kraftuttryck.


Igår var det sjukt tryck inne på O'Learys. Alla var där. Tur att man var där riktigt tidigt så man fick uppleva allt. Sedan så hamnade jag på en vimmel-bild, och till min fasa. Jag ser ju ut som ett riktigt Schabrak! Inte så konstigt att jag inte fick några brudar. Döm själva:

http://www.flukta.se/public/vimmel/2007-11-23/1195875450-3.jpg

Makabert.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Intressant text om det inte vore för det faktum att det stavas jargong :) Peace out nigger!

2007-11-25 @ 17:19:53
Postat av: clarence

Javafan, man är ju inte helt perfekt.

2007-11-25 @ 18:52:03
Postat av: Joel

Måste ju säga att Östersund är sjukt litet, vid din sida står nämligen självaste Andreas Jansson och John Ericsson från självaste Åsarna-trakten. Min brors bästa vänner. Dem har jag sett mycket av i mina dagar!

Anmärkningsvärt!

2007-11-26 @ 11:54:27
Postat av: clarence

jag vet vilka de är, de är mina arbetskamrater.

2007-11-26 @ 12:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback