Mästerkocken

Hade en ledig dag från jobbet idag så jag passade på att vara uppe extra sent och sova extra länge. Sen under dagen hade jag jävligt tråkigt. Ingen som hade lust att hitta på något heller. Så när klockan närmade sig 19.00 och jag inte hade käkat någon middag bestämde jag mig för att slå på stort och göra något spektakulärt...


Så jag slog på ugnen på 215 grader. Plockade fram fem fina potatisar och började tvätta och skala. Skar lite skåror och pepprade och saltade och pulade in dom i ugnen. Hasselbackspotatis is the shit! Sen upp till ica och köpa fläskfile och dryck. Dags att sätta fart på grillen samt skära upp köttet. Sen efter lite springande mellan kök och grill så blev allt klart.

Slutbetyg:

Köttet var ganska lagomt tillagat, inte så mycket smak i det dock. Hasselbackspotatisen var jävligt bra, medan salladen var rätt tråkig. 8 skivor gurka är inte särskillt kreativt. Colan var det bästa :).

Totalt slutbetyg 3/5.

Over and out från mästerkocken jocke som inte har något att skriva om......


Kommentarer
Postat av: Johanna

men det lät riktigt gott =)

2007-08-08 @ 00:40:08
URL: http://rockinroll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback